Brainpower maakt zich sterk voor jong talent. De rapper is samen met frisdrankfabrikant Coca Cola onder de naam Rec/Release een muziekplatform gestart. Op de site van Rec/Release kunnen jongeren een profiel aanmaken waarop ze hun eigen raps, zang en beats kunnen laten horen. Brainpower selecteert daaruit tien winnaars. Zij gaan met hem de studio in om een track op te nemen voor de Rec/Release-cd, die in het najaar verschijnt.
Vanaf deze week verschijnt de beeltenis van de in Antwerpen geboren Alphenaar op meer dan 8,5 miljoen blikjes en zo’n 2 miljoen flesjes van Coca Cola. Daarop wordt de actie bekendgemaakt. De 30-jarige Brainpower, wiens echte naam Gert-Jan Mulder is, is enthousiast over het initiatief en zegt uit te kijken naar het resultaat. “Ik ben heel benieuwd naar alles wat ik te horen ga krijgen.”
Brainpower brak in 2001 in Nederland door met zijn debuutalbum ‘Door merg en Brain’. Het nummer ‘Dansplaat’, afkomstig van zijn tweede album ‘Verschil moet er zijn’, bereikte in 2002 de eerste plaats van de Nederlandse Top-40. Zijn derde album ‘En nu even stil’ verscheen vorig jaar. [Novum/Radio.NL]