Column: De inflatie van variatie

Onlangs zag ik op internet een leuke parodie op de manier waarop radiostations luisteraars gebruiken om reclame voor zichzelf te maken. Je kent ze wel, die tv-spotjes waarin luisteraars vertellen hoe goed ze het station vinden en dat toevalligerwijs ook nog precies de woorden gebruiken die de marketingafdeling heeft bedacht. De geloofwaardigheid is meestal ver te zoeken, maar dat is wel vaker het geval met reclame. Voor radiostations mag dat blijkbaar de pret niet drukken want men gaat vrolijk door met ons ervan proberen te overtuigen dat er veel medemensen naar een bepaald radiostation luisteren en dat jij dat dus ook zou moeten doen.

Het is ook wel begrijpelijk want er is eigenlijk geen betere reclame dan mond-op-mondreclame. Als jij van een vriend of kennis hoort dat een radiostation helemaal te gek is zul je dat veel eerder aannemen dan wanneer je dat via een gladde tv-spot van dat radiostation zelf hoort. Maar het gekke is …. Lees hier verder

Gerelateerde berichten