Kijkcijfers SBS6, Veronica, NET5, en RTL 4, 5 en 7

SBS 6 was in de maand augustus de grootste zender van Nederland. Met een marktaandeel van 13,8% (doelgroep 20-49 jaar) had SBS 6 haar beste augustusmaand ooit. Veronica eindigde de maand met een marktaandeel van 5,7% (doelgroep 20-49 jaar) en ook dat betekende de beste augustusmaand ooit voor de zender. NET 5 sloot de maand af met een marktaandeel van 6,1%. De drie SBS-zenders behaalden een gezamenlijk marktaandeel van 25,6% in de doelgroep 20-49 jaar.

SBS6 was in augustus op twaalf avonden marktleider met drie titels in de top 5 van best bekeken programma’s; Sterren Dansen op het IJs, de Amerikaanse hitserie House en de lancering van Hart van Nederland. Veronica had in augustus een marktaandeel van 5,7% in de doelgroep 20-49 jaar. NET 5 sluit de maand augustus af met een marktaandeel van 6,1% (20-49 jaar). In de voor NET 5 belangrijke doelgroep vrouwen 20-34 jaar haalde NET 5 een marktaandeel van 9,1%.

RTL Nederland heeft afgelopen maand afgesloten met de hoogste augustuscijfers sinds 1999 in de doelgroep boodschappers 20-49 jaar. Het gezamenlijke zenderaandeel kwam uit op 30,8%. De SBS groep volgde met 25,7% en de Publieken sloten augustus af met 21,4%.

Ook in de doelgroep 20-49 jaar realiseerde RTL Nederland een topscore. Met een gezamenlijk zenderaandeel van 30,0% was afgelopen maand de beste augustusmaand sinds 1999. De SBS groep en de Publieken volgen met respectievelijk 25,6% en 21,3%. In de top 50 van best bekeken programma’s in Nederland (6 jaar en ouder) bezetten de RTL-zenders achttien plaatsen, evenals de Publieken. De zenders van SBS eindigden met tien plaatsen en Talpa volgt met vier in deze top 50.

RTL 5 zet met afgelopen augustus een historisch record met het hoogste zenderaandeel ooit in deze maand, 12,2% in de doelgroep 20-34 jaar. RTL 7 vestigde ook een record in augustus 2006. Met 7,6% in de doelgroep mannen 20-49 jaar sluit de jongste zender van the family op stations de beste maand ooit af. [Radiowereld.NL]