ORN Radio, de dertien regionale publieke omroepen van Nederland, is ook deze maand weer marktleider radio van Nederland met 15,9%. ORN Radio heeft een stijging van 1,8% (in bereik) in de doelgroep 10 jaar en ouder. Ook wat luisterdichtheid betreft is ORN Radio gestegen, hiermee behoudt ORN Radio haar koppositie in doelgroep 10 jaar en ouder.
Het marktaandeel van ORN Radio in Boodschappers 20-49 is gestegen met 0,5%. Uniek is het feit dat ORN qua bereik in alle doelgroepen is gestegen. Zo ziet ORN Radio een stijging van 1,7% in de doelgroep boodschappers. In de doelgroep boodschappers 20-49 jaar is die stijging 1,5%, in de doelgroep zakelijke beslissers zwaar 1,7% en in de doelgroep B-to-B is de stijging 1,9%.
Ook wat betreft luisterdichtheid is augustus-september 2006 een unieke periode gebleken. ORN Radio toont geen dalingen in de luisterdichtheden, is stabiel in twee doelgroepen en gegroeid in alle andere doelgroepen. De grote stijgers zijn de doelgroepen boodschappers met 0,3%, boodschappers 20-49 jaar met 0,2% en ook zakelijke beslissers zwaar met 0,3%. [Radiowereld.NL]