Tien, die nieuwe naam van de televisiezender Talpa van John de Mol (met ingang van 16 december) biedt in het weekend van 16 en 17 december gratis reclamezendtijd aan diverse Goede Doelen. Vanaf dat weekend beschikt de zender over 24 uur zendtijd, waarmee een langgekoesterde wens in vervulling gaat.
Om het eerste weekend met dagprogrammering een feestelijk tintje te geven trakteert Tien uiteenlopende charitatieve instellingen. Tien biedt deze organisaties de gelegenheid om zaterdag 16 en zondag 17 december tussen 07.00 en 18.00 uur hun charitatieve commercial 100% gratis uit te zenden. Alle commercials die overdag zullen worden uitgezonden staan in het teken van goede doelen. Derhalve zullen commerciële partijen dit bewuste weekend overdag niet voorkomen in de reclameblokken.
Ton Rozestraten, commercieel directeur van Talpa TV zegt: “Veel Goede Doelen hebben geen of slechts een beperkt budget om hun werk onder de aandacht te brengen. Op deze manier willen we hen graag mee laten profiteren van de uitbreiding van onze uitzenduren. Alle erkende Goede Doelen kunnen een beroep doen op de gratis reclamezendtijd. Daarbij is snelheid van handelen geboden want wie het eerst komt, die het eerst maalt.” [Radiowereld.NL]