Uitgever PCM verkoopt zijn aandeel in de radiozenders Arrow Classic Rock en Arrow Jazz FM. Directeur en oprichter Ad Ossendrijver van Arrow neemt alle aandelen persoonlijk over. Volgens de Volkskrant heeft Ossendrijver 1 euro betaald. Arrow was lange tijd gekoppeld aan de Volkskrant, maar tussen de twee was te weinig ‘synergie’
Philip Alberdingk Thijm, lid van de Raad van Bestuur van PCM, ziet voldoende nieuwe kansen voor beide partijen: “De Volkskrant kan nu alle energie richten op de ontwikkeling van eigen digitale kanalen, zoals webtv. En Ad Ossendrijver is een gepassioneerd radiomaker die zeer wel in staat is om Arrow op eigen kracht verder uit te bouwen.”
Ad Ossendrijver laat weten grote plannen te hebben met Arrow. “Arrow heeft met beide zenders gezamenlijk twee miljoen verschillende luisteraars per maand en is inmiddels een kwaliteitsmerk geworden. Arrow staat voor een unieke muziekkeuze die bijna niet op andere radiozenders te horen is. Daarnaast organiseert Arrow haar eigen succesvolle evenementen zoals het Arrow Rock Festival. Onder de merknaam Arrow kan de dienstverlening worden uitgebreid met meerdere (muziek)kanalen, streaming, downloading, on-demanddiensten en video. Naast de bestaande ether- en kabelfrequenties kan de content ook beschikbaar komen voor digitale ether en mobiel gebruik.”
Volgens Ossendrijver blijven de radiostations voor adverteerders een interessant medium waarmee middelbaar en hoger opgeleiden in een hogere welstandsklasse uitstekend kunnen worden bereikt. In een stabiele radiomarkt steeg de netto-omzet van Arrow in 2006 met 51%. [Radiowereld.NL]