Radio luisteren via internet erg populair

Uit het laatste onderzoek Radio Basisondervraging 2006 uitgevoerd door Intomart GfK, blijkt, dat er in 2006 meer naar radio geluisterd is dan in 2005. De luistertijd is in 2006 met 5,6% gestegen van 21,5 uur per week in 2005 naar 22,7 uur per week in 2006. Steeds meer Nederlanders luisteren volgens RAB naar de radio via internet waardoor radio steeds verder uitgroeit tot een multimedia platform met als belangrijkste basis FM.

Het luisteren naar radio via internet is explosief gestegen, want in 1 jaar is het wel eens luisteren via internet naar de radio gestegen van 19,3% (2005) naar 23,4% (2006). Een toename van ruim 20% in één jaar.

Uit hetzelfde onderzoek blijkt, dat één op de vijf Nederlanders wel eens een website bezoekt naar aanleiding van een webadres in een radioreclame.

“Het onderzoek bevestigt, dat radio zich steeds meer gaat ontwikkelingen tot een multimedia platform. Internet blijkt een prima platform te zijn voor radio en zorgt voor een stijging in de mediatijdbesteding. Radio is een belangrijke aanjager voor online campagnes en samen vormen zij een sterke combinatie”, aldus George Bohlander, directeur bij RAB. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten