Keesing, onderdeel van de Telegraaf Media Groep (TMG), koopt definitief de puzzelbladen van Sanoma Uitgevers. Op 6 juni werd al een intentieverklaring ondertekend. In 2006 bedroeg de netto-omzet van het cluster Puzzels EUR 12,8 miljoen. De overnameprijs wordt niet vrijgegeven.
De overname vindt plaats met terugwerkende kracht per 1 januari 2007. Het is niet duidelijk of Sanoma een boekwinst haalt op de verkoop. De overname betreft alle activiteiten van het cluster Puzzels en 23 medewerkers. Sanoma Uitgevers’ Puzzelportfolio bestaat uit merknamen als Puzzelsport, Bingo! en 10 voor Taal.
Keesing geeft in het persbericht aan dat de acquisitie goed aansluit bij zijn eigen portfolio. De onderneming verwacht met de samenvoeging een aantal synergievoordelen te behalen. Sanoma Uitgevers, onderdeel van de Finse tijdschriftenuitgever SanomaWSOY, doet afstand van de puzzelbladen ‘na de herorientatie van de positie van het bedrijf in de puzzelbladenmarkt’. [Novum/Radio.NL]