Zelfs ondergang Tien matig bekeken

Zelfs de laatste uitzending van tv-zender Tien is maar matig bekeken. Nog geen 350 duizend belangstellenden schakelden vrijdagavond in op De Laatste Show, blijkt uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek. In totaal bleven 342 duizend kijkers bij het programma hangen. De Gouden Kooi, dat vlak ervoor werd uitgezonden, was nog goed voor 400 duizend kijkers. De reallifesoap was daarmee het best bekeken Tien-programma van de dag.

In De Laatste Show blikten RTL-coryfeeën Albert Verlinde en Daphne Bunskoek terug op twee jaar Tien-historie. Ze werden daarin bijgestaan door Tien-gezichten als Linda de Mol, Gordon en Beau van Erven Dorens.

Vorige maand kwam RTL Group met Talpa Media tot een overeenkomst, waarin werd bepaald dat RTL diverse televisieactiviteiten overneemt van het bedrijf van mediamagnaat John de Mol. De frequentie van Tien is zaterdag overgenomen door RTL 8, dat een echte vrouwenzender moet worden. Op de eerste uitzenddag staan programma’s gepland als The Ellen DeGeneres Show en Hoe Schoon is jouw huis?

Tien, dat in 2005 begon onder de naam Talpa, wist de Nederlandse televisiekijker de afgelopen jaren niet te boeien. Mogelijk door het poenerige imago van de zender flopten programma’s als NSE, Thuis en ‘Land van Maas en Geel’ genadeloos. Toch werden er ook succesjes geboekt, zoals Gooische Vrouwen en Deal or no Deal, die nu meegaan naar RTL.

SBS 6 opende het nieuwe televisieseizoen vrijdag met ‘So you wannabe a popstar’, waarin deze keer niet BN’ers, maar ‘gewone’ mensen de strijd met elkaar aangaan. De aftrap van de talentenshow voor aspirant-popsterren was met ruim 1,1 miljoen kijkers een succes.

Ook de eerste aflevering van de Avro-docusoap van Danny de Munk, ‘Danny & Jenny de Munk’, kon rekenen op een groot publiek: ruim een miljoen mensen keken naar de perikelen van het voormalige kindsterretje en zijn gezin. [Radio.NL/Novum]

Gerelateerde berichten