LiveShop gaat onderzoeken of een gewijzigd zendermodel met een combinatie van internet en digitale tv wel haalbaar is. Inmiddels is duidelijk geworden dat LiveShop in zijn huidige vorm financieel niet houdbaar is. Daarom gaat de zender nu kijken of LiveShop in een andere vorm wel kan worden doorgezet.
LiveShop is een 24 uurs tv kanaal dat via de kabel zowel analoog als digitaal is te ontvangen. Analoge doorgifte van dit 24 uurs kanaal is voor LiveShop relatief duur en ineffectief gebleken. Omdat dit relatief nieuwe kanaal op veel analoge tv’s nog niet voorgeprogrammeerd is, levert dit te lage kijkdichtheden op. Digitale TV heeft het voordeel dat de zender simpel te vinden is via de EPG (Elektronische Programma Gids).
LiveShop heeft de afgelopen maanden de focus verlegd van een veilingmodel naar een model met vaste prijzen, aangezien dit beter blijkt aan te slaan bij de consument. De focus ligt daarbij met name op de vrouwelijke consument met een product assortiment waarin sieraden, cosmetica en modeaccessoires de hoofdrol spelen.
In de nieuwe plannen zal naast een eigen digitaal kanaal de website een meer prominente plek krijgen in de verkoopstrategie. De vernieuwde website wordt ergens voor de Kerst gelanceerd, waarna de site verder wordt uitgebouwd naar een webwinkel. [Radiowereld.NL]