Interactieve radio en tv-reclame op L1

L1, de regionale publieke omroep voor de provincie Limburg, is een samenwerking aangegaan met Pluk waardoor diverse interactieve toepassingen kunnen worden aan-geboden aan kijkers, luisteraars en adverteerders. Naast diverse redactionele toepassingen ziet L1 vooral interessante interactieve reclamemogelijkheden voor haar adverteerders. Pluk maakt het mogelijk om met de mobiele telefoon via een speciale SMS code direct te reageren op commercials.

Door het versturen van de plukcode per sms is het mogelijk om kijkers en luisteraars snel en gemakkelijk juist die informatie of aanbiedingen die hen interesseert per email te sturen. Hiermee wordt adverteren extra interactief gemaakt. L1 stelt hiermee haar adverteerders in staat zeer response- en transactiegericht te adverteren. Deze nieuwe dienst wordt gerealiseerd in samenwerking met Pluk Company, een joint venture van KPN en BarTrack.

Erwin Dohmen, commercieel directeur L1: “L1 ziet deze tool als een extra toegevoegde waarde voor haar adverteerders om actiematige commercials meer kracht bij te zetten. De eerste interactieve commercials zullen vanaf maart 2008 te zien zijn”. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten