RTL 4 heeft afgelopen maandag de laatste kijkcijfers gepubliceerd. Sinds de start van het nieuwe seizoen zijn de cijfers weer gestegen, mede dankzij vaste programma’s als ‘RTL Boulevard’ en ‘GTST’. Steeg RTL 4 de eerste week van het nieuwe seizoen (25 t/m 31 augustus) naar een zenderaandeel in de eigen doelgroep Boodschappers 20 – 49 jaar van 14,9 procent, in de tweede week (1 t/m 7 september) kwam dit percentage uit op 17,3 procent.
RTL Nederland is in de tweede week van haar nieuwe tv-seizoen eveneens doorgegroeid, zowel ten opzichte van de eerste week als ten opzichte van de concurrentie. De gezamenlijke RTL-zenders groeiden de eerste week uit naar een zenderaandeel in de doelgroep 20 – 49 jaar van 31,9 procent, de afgelopen week steeg dit percentage door naar 32,1 procent. In dezelfde periode zagen de concurrenten hun gezamenlijke zenderaandeel in de doelgroep 20 – 49 jaar dalen: de SBS Groep van 30,6 naar 29,7 procent en de Publieke Omroepen van 24,3 naar 23,5 procent. [Radiowereld.NL]