Stijging kijkcijfers voor publieke kinderzender Z@PP

Sinds de start van het nieuwe televisieseizoen heeft de publieke kinderzender Z@ppelin/Z@pp een enorme groei doorgemaakt. In september 2007 was het gemiddelde kijktijdaandeel in de doelgroep 3 t/m 12 jaar nog 16,4%, dit jaar september is dit uitgekomen op 21,1%. In de beide subdoelgroepen, 3 tot en met 5 jaar (Z@ppelin) en 6 tot en met 12 jaar (Z@PP), is een groei te zien, maar vooral die in de Z@PP-doelgroep is groot: van 10,9% naar 16,5% (alles 07:00-19:00 uur).

Met name het uur tussen 18:00-19:00 heeft aan deze groei bijgedragen, met SpangaS (NCRV), Het Klokhuis (NPS) en het Jeugdjournaal (NOS). Deze drie programma´s zijn afgelopen week ook genomineerd voor de Gouden Stuiver in het kader van de Gouden Televizier-Ring voor het beste kinderprogramma van het jaar. Op 24 oktober aanstaande wordt tijdens de live uitzending van de Gouden Televizier-Ring Gala de winnaar bekend gemaakt. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten