NRC Handelsblad introduceert op zaterdag (22 november) het eerste nummer van NRC Focus, een nieuw kwartaalblad over economie, strategie en leiderschap. NRC Focus is geen nieuwe bijlage bij de krant, maar een zelfstandig tijdschrift, gericht op beslissers in het bedrijfsleven en de (semi)publieke sector.
NRC Focus wordt gemaakt door redacteuren van NRC Handelsblad. Artikelen uit NRC Focus verschijnen niet in de krant. Het blad telt 132 pagina’s op een formaat van 20 bij 26,5 centimeter, iets kleiner dan A4. Men kan zich op het blad abonneren. Tevens is NRC Focus beperkt verkrijgbaar in de losse verkoop.
“Gratis kranten en gratis tijdschriften zijn er vandaag de dag te over. Wij geloven niet in dat model. Een deskundige en onafhankelijke redactie en fraaie functionele vormgeving kunnen niet gratis worden aangeboden”, aldus Birgit Donker, hoofdredacteur van NRC Handelsblad. Het eerste nummer van NRC Focus wordt ter kennismaking toegestuurd aan alle abonnees van NRC Handelsblad. Deze editie wordt gemaakt in een oplage van 260.000 exemplaren. Daarna wordt de oplage 55.000. [Radiowereld.NL]