RTL Nederland sluit de maand november wederom af als marktleider met 30,5% zenderaandeel in de doelgroep 20-49 jaar. Dat is een stijging van 0,9% ten opzichte van vorige maand, terwijl de Publieke Omroep en SBS Groep licht dalen (PO 28,7%, SBS Groep 28,1%). RTL Nederland doet het ook bijzonder goed met ‘RTL Gemist’. Ruim 20,2 miljoen video’s werden in november bekeken via RTL Gemist, goed voor een absoluut record. Het gehele online RTL-netwerk trok bijna vijf miljoen unieke bezoekers, eveneens een record.
Marktleider RTL 4 behaalde in de doelgroep Boodschappers 20 tot 49 jaar een zenderaandeel van 15,9%. Dat is 1,4% hoger dan november 2007 (14,5%) en 0,1% hoger dan vorige maand (15,8%). SBS 6 scoorde een zenderaandeel van 15,7% en Nederland 1 volgt met 15,1%. RTL 5 blijft stabiel scoren met een zenderaandeel van 9,2%.
Mannenzender RTL 7 had in de maand november in de eigen doelgroep mannen 20-49 jaar een zenderaandeel van 7,0%. Dat is 0,2% hoger dan vorige maand. Voor RTL 8 bleef de maand november met 2,8% zenderaandeel in de doelgroep vrouwen 20-49 jaar op hetzeIfde niveau als vorige maand.
Gezamenlijk marktaandeel SBS-groep 28,1%
Familiezender SBS 6 zorgt voor beste novembermaand ooit met 15% in de doelgroep 20-49. NET 5 behaalde een marktaandeel van 6,8% en Veronica noteerde 6,3%. Hiermee kwam de SBS-groep tot een gezamenlijk marktaandeel van 28,1% en ook dit betekende de beste novemberscore in de geschiedenis. [Radiowereld.NL]