De publieke tv-zender Nederland 1 was afgelopen week wederom marktleider. Nederland 1 behaalde in week 49 in de doelgroep 6 jaar en ouder een marktaandeel van 23,1 procent in het tijdvak 18.00 tot 24.00 uur. Op een tweede plek stond RTL4 met 15,1%, en stond weer op een derde plaats met 13,2% volgens de recente gegevens van Stichting KijkOnderzoek.
De publieke omroep scoorde als totaal ook het beste met zijn drie zenders met een aandeel van 38,9%. De vier RTL-zenders kwamen op 26,3% en SBS Broadcasting met (SBS6, Net5 en Veronica) op 22,1%. Het NOS Journaal van zondagavond was met 2.923.000 kijkers het best bekeken programma van de week, gevolgd door Studio Sport Eredivisie met 2.710.000 kijkers. De derde plaats was voor cabaretier Najib Amhali met 2.287.000 kijkers. [Adformatie/Radio.NL]