Digitenne levert KPN geen winst

KPN blijkt geen cent te verdienen met televisiedochter Digitenne. Dit opmerkelijke bedrijfsgeheim van het telecomconcern was vorig week te lezen op de website van toezichthouder Opta, zo meldt De Financiele Telegraaf dinsdag. Daar stond ook vermeld dat het marketingbudget voor Digitenne dit jaar EUR9,2 miljoen bedraagt en voor interactieve televisie van KPN EUR1 miljoen.

Deze interne informatie van KPN was te vinden in een Opta-rapport over kabelaar UPC, zo vervolgt de krant. Daarin werd ook gemeld dat Digitenne gericht is op het beperken van het lijnenverlies op het vaste netwerk van de telecommer.

Inmiddels heeft de Opta de digitale versie van het rapport aangepast door de vertrouwelijke tekstpassages over KPN eruit te halen. Een Opta-woordvoerster erkent de blunder tegenover de krant. Zij spreekt van ‘een stomme fout’, waarvoor de telecomwaakhond zijn excuses heeft aangeboden aan KPN. [Novum/Dow Jones/Radio.NL]

Gerelateerde berichten