Nederland 1 op 21,9 procent in week 8

Nederland 1 had in week 8 een marktaandeel geboekt van 21,9 procent in het tijdvak 18.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder. RTL 4 was tweede zender met 13,9 procent en SBS 6 scoorde 11,5 procent. De publieke zenders hadden samen eem marktaandeel van 38,7 procent, RTL Nederland met vier zenders 26,8 procent en SBS Broadcasting met drie zenders 20,4 procent.

Het best bekeken programma in week 8 is het NOS Journaal van zondag met 2.788.000 kijkers, gevolgd door Studio Sport Eredivisie met 2.672.000 kijkers. Kijkcijferhit van de afgelopen weken Bananasplit zakte weg van boven de 3 miljoen kijkers naar rond de 2,3 miljoen kijkers, zo meldt Stichting KijkOnderzoek.

De publieke omroepen behaalden in week 8 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 34.0%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 24.1% en de SBS zenders 17.7%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 38.7%, de zenders van RTL Nederland 26.8% en de SBS zenders 20.5%. In week 8 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 197.4 minuten. [Stichting KijkOnderzoek/Radio.NL/Adformatie]

Gerelateerde berichten