Nederland 1 op 22,6 pct in week 7

Nederland 1 had in week 7 een marktaandeel van 22,6 pct in het tijdvak 18.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder. RTL 4 was tweede zender met een aandeel van 14,4 pct, gevolgd door SBS 6 met 12,6 pct. De drie publieke zenders kwamen samen uit op een aandeel van 37,9 pct. RTL Nederland had met zijn vier zenders 26,7 pct en SBS Broadcasting 21,6 pct.

Bananasplit was het best bekeken programma van de week met 2.997.000 kijkers, gevolgd door het Journaal van 20.00 uur met 2.919.000 en Studio Sport Eredivisie met 2.899.000 kijkers. Alledrie werden ze zondagavond uitgezonden op Nederland 1, zo meldt Stichting Kijkonderzoek.

De publieke omroepen behaalden in week 6 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 39.1%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 22.4% en de SBS zenders 17.5%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen volgens Stichting Kijkonderzoek een marktaandeel van 39.7%, de zenders van RTL Nederland 26.1% en de SBS zenders 21.1%. In week 6 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 209.1 minuten. [Radio.NL/Adformatie]

Gerelateerde berichten