Nederland 1 op 23,7 pct in week 6

Het marktaandeel van marktleider Nederland 1 was in week 6 23,7 procent in het tijdvak 18.00 tot 24.00 in de doelgroep 6 jaar en ouder. RTL 4 behaalde 14,3 procent en SBS 6 12,5 procent. De publieke zenders scoorden samen 39,7 procent, RTL Nederland 26,0 procent en SBS Broadcasting 20,8 procent.

De eerste twintig plaatsen waren afgelopen week voor programma’s van de publieke omroep. Bananasplit met Frans Bauer was het best bekeken programma van de week. Er keken zondagavond 3.126.000 mensen naar. Ook Studio Sport Eredivisie kwam boven de 3 miljoen met 3.032.000 kijkers.

De publieke omroepen behaalden in januari over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 35.8%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 23.4% en de SBS zenders 18.4%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 37.7%, de zenders van RTL Nederland 27.1% en de SBS zenders 21.3%. In januari bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 212.9 minuten. In 2008 was dit in januari 210.5 minuten. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 1.3% van de totale kijkdichtheid in de maand januari. [Radio.NL/Stichting KijkOnderzoek/Adformatie]

Gerelateerde berichten