Nederland 1 was in week 10 marktleider met een marktaandeel van 21,7 procent in het tijdvak 18.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder. RTL 4 was met een marktaandeel van 15,3 procent de tweede zender, SBS 6 had 11,9 procent. De drie publieke zenders samen kwamen uit op 37,1 procent, RTL Nederland scoorde 29,4 procent en SBS Broadcasting 21,1 procent.
Het best bekeken programma van de afgelopen week was Studio Sport Eredivisie (Nederland 1) van zondagavond met 2.974.000 kijkers. Het NOS Journaal van 20.00 Uur (Nederland 1) van zondag was tweede met 2.860.000 kijkers en Bananasplit (Nederland 1) was derde met 2.710.000 kijkers. De vierde plaats was voor De Nieuwe Uri Geller (uitslag finale) (SBS 6) met bijna 2,3 miljoen kijkers en Zeg ‘ns Aaa (RTL 4) kwam boven de 2 miljoen kijkers uit, zo meldt Stichting KijkOnderzoek.
De publieke omroepen behaalden in week 10 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 33.9%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 26.1% en de SBS zenders 18.7%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 37.1%, de zenders van RTL Nederland 29.4% en de SBS zenders 21.1%. In week 10 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 194.9 minuten.
De publieke omroepen behaalden in februari over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 36.7%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 23.2% en de SBS zenders 17.7%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 39.3%, de zenders van RTL Nederland 26.4% en de SBS zenders 20.8%. In februari bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 204.7 minuten. In 2008 was dit in februari 202.1 minuten. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 1.4% van de totale kijkdichtheid in de maand februari. [Radio.NL/Adformatie]