De ledenwerfcampagne van BNN heeft een nieuw ledenaantal van 310.001 opgeleverd. Dat maakte de jongerenomroep woensdag bekend. Het doel van de campagne was om een ledenaantal van 300 duizend te bereiken om zo recht te krijgen op meer budget en meer zendtijd vanaf september 2010. BNN heeft alle 310.001 namen woensdag meteen ingeleverd bij het Commissariaat voor de Media.
Onder het motto ‘Koop dit, word lid’ begon BNN in september met het werven van nieuwe leden. Via de website van de omroep waren onder meer verschillende producten te koop voor 5,73 euro, zoals BNN-vloerbedekking, een kalender met foto’s van presentator Dennis Storm en ‘Try Before You Die’-condooms. De koper werd automatisch lid van BNN.
Tijdens de Nationale Ledenwerfdag op 12 maart gingen BNN-medewerkers de straat op om leden te werven. Ook traden BN’ers als Monique Smit, Guus Meeuwis en rapper Dio in verschillende steden op om de aandacht te vestigen op de ledenwerfcampagne. De dag leverde uiteindelijk 9025 nieuwe leden op. [Novum/Radio.NL]