Vlaanderen is een nieuw radiostation rijker. Afgelopen woensdag (1 april) is Joe FM van start gegaan. De zender vervangt 4FM, dat na ruim acht jaar op is gehouden te bestaan. Onder het motto van ‘the smile, the music’ richt Joe zich met een mix van muziek en personality op de 30- en 40-jarigen. Deze personality wordt verzorgd door bekende namen als Leen Demaré, Bert Geenen, Jan Bosman en Alexandra Potvin.
Don’t you forget about me
Om klokslag 6 uur begonnen Alexandra Potvin en Raf van Brussel aan hun allereerste ochtendshow op Joe. De allereerste plaat die op de kersverse zender te horen was, was ‘La Bamba’ van Los Lobos. Toch duurde het nog tot 8.45 uur voordat Joe FM officieel gelanceerd werd. Nadat Jim Kerr, zanger van The Simple Minds, via de telefoon had afgeteld, drukten de deejays van Joe FM gezamenlijk op de knop, waarmee het station echt een feit was. De beelden van de lancering van Joe FM zijn op YouTube te bekijken.
Programmering
De programmering van Joe FM zal menig radioluisteraar gelijk doen denken aan Radio Donna uit de jaren ’90. Want na oud Donna stem Alexandra, zal opnieuw een oud Donna stem plaats nemen achter de microfoon. Elke ochtend tussen 9 en 12 uur presenteert Leen Lemaré namelijk ‘Lilaleen’.
Tijdens de lunch duikt Joe FM de hitarchieven in, want tussen 12 en 13 uur presenteert Herbert Bruynseels het ‘Top 40 Hitarchief’. Daarna vullen opnieuw een aantal oud Donna medewerkers de middagprogrammering: Bert Geenen met ‘Geenen Zever’ tot 16 uur, gevolgd door ‘Joe box’ met Jan Bosman.
Liefhebbers van de 80’s komen elke dag aan hun trekken bij Joe FM, want tussen 19 en 20 uur draait het station non-stop de grootste klappers uit de jaren ’80 in ‘I love the 80’s’. Tenslotte zal de dag afgesloten worden met ‘Heartbeats’ met Tess Goossens.
In het weekend zullen tussen 9 en 12 uur de lekkerste hits afgewisseld worden met de beste grappen in ‘Joe kes’. Daarnaast zal Herbert Bruynseels op zaterdagmiddag een extra lange aflevering van het ‘Top 40 Hitarchief’ presenteren, terwijl Johan Henneman op zondagmiddag ‘Joe weekend’ zal presenteren.
Hello I’m Joe
Inmiddels is een grote reclamecampagne gestart om het publiek kennis te laten maken met het nieuwe station. ‘Hello I’m Joe’ duikt dan ook op in menig krantenadvertentie, op billboards op straat en in commercials op televisie. Ook bij de Openbare omroep VRT zijn ze inmiddels op de hoogte gebracht van de komst van Joe. Als publiciteitsstunt had het nieuwe station zijn logo door middel van een gigantische lens vanaf 300 meter afstand op de televisietoren aan de Auguste Reyerslaan in Brussel, waar de VRT gevestigd is, geprojecteerd. [RS/Radio.NL]