In een tijd waarin de oplages van kranten en tijdschriften alleen maar sterk dalen, ziet Vereniging Veronica wel toekomst in kranten. Vlak na het uitkomen van het honderdste nummer van Den Haag Centraal en in de week dat de krant zijn tweejarig bestaan vierde, maakte Guido van Nispen van de Vereniging Veronica, tevens eigenaar van Kink FM, bekend ook veel te zien in de lokale krant Den Haag Centraal. Veronica gaat in het medium investeren om het de gelegenheid te bieden zich verder te ontwikkelen.
De groei van de weekkrant Den Haag Centraal, die een betaalde oplage van slechts 8.000 exemplaren heeft, is volgens directeur Robert Conijn te danken aan de combinatie van kwaliteitsjournalistiek en lokale verslaggeving.
“Spraakmakend pionieren in media zit in het bloed bij Veronica,” zo vertelt Guido van Nispen, directeur Vereniging Veronica. “We ondersteunen daarom graag jong talent en ondernemers die nieuwe dingen op het gebied van media doen en daarmee de consument meer keuze bieden. Den Haag Centraal is zo’n voorbeeld van ondernemers die het medialandschap verrijken met hun lokale kwaliteitsfocus. We zien gezamenlijk met Den Haag Centraal mogelijkheden om crossmediaal uit te bouwen.”
Van Nispen zegt namens Veronica bovendien een speciale band met de stad Den Haag te hebben, wat ook een reden is om te investeren in een lokale krant. Aan de kust in Den Haag is het Veronica-schip ooit begonnen met uitzenden. De Veronica Holding investeerde eerder onder andere al in New Music Labs, Gespod en Cloudspeakers. [Radiowereld.NL]
[Extra update]
Guido van Nispen van de Vereniging Veronica laat tevens weten dat men gewoon doorgaat met Kink FM. Uit de berichtgeving van maandagmorgen zou kunnen worden opgemaakt dat men niet meer wilde investeren in Kink FM. Van Nispen laat weten dat Kink FM gewoon doorgaat op de huidige manier.
“We zijn onveranderd enthousiast over Kink FM, maar we blijven ook in andere media ontwikkelingen investeren. Het één sluit het ander zeker niet uit, maar zal elkaar juist versterken. Investeren in jong talent en startende ondernemers is immers onderdeel van ons DNA….”