Nederland 1 op 22,7 procent in week 29

Nederland 1 was in week 29 weer marktleider met een marktaandeel van 22,7 procent in het tijdvak 18.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder. SBS 6 was dit keer de tweede zender met een aandeel van 14,2 procent en RTL 4 volgt met 14,1 procent. De drie publieke zenders hadden samen een aandeel van 35,1 procent, RTL Nederland had met vier zenders 26,1 procent en de drie zenders van SBS Broadcasting 23,4 procent.

Het best bekeken programma van de week is het NOS Journaal van zondagavond met 1.870.000 kijkers. Spoorloos was tweede met 1.477.000 kijkers. De zondagse etappe van de Tour de France had (overdag) ruim 1,4 miljoen kijkers en daarmee een marktaandeel van 57,1 procent volgens Stichting Kijkonderzoek.

De publieke omroepen behaalden in week 29 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 35.3%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 21.7% en de SBS zenders 18.3%. (resultaten uitzenddag) In week 29 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 158.0 minuten. [Radio.NL/Adformatie]

Gerelateerde berichten