100%NL publiceert overzicht drie jaar luistercijfers

Het landelijke commerciële radiostation 100%NL maakte vorige maand bekend dat het erg goed gaat met het radiostation. De zender zit nog steeds in een sterk stijgende lijn, sinds de start op 8 juli 2006. Via een folder voor adverteerders, publiceerde het radiostation de luistercijfers van de afgelopen 3 jaar. Daarin is goed te zien dat het radiostation zeer hard stijgt, en vooral in de doelgroep vrouwen. Daarnaast valt het ook op dat Skyradio de enige zender is die zeer hard daalt bij de vrouwelijke luisteraars.

100%NL richt zich primair op de doelgroep ‘vrouwen 20-49 jaar’ en ‘vrouwen 20-34 jaar’. In deze doelgroepen is een sterke stijgende lijn te zien. Het marktaandeel van 100%NL steeg de laatste 3 jaar van 0.8 naar 6.3 bij ‘vrouwen 20-49 jaar’ en van 1.2 naar 6.3 bij ‘vrouwen 20-34 jaar’. Mannen luisteren ook in een stijgende lijn naar 100%NL, maar doen dat in mindere mate.

Naast 100%NL richten ook Radio 538, Q-music en Skyradio zich op deze doelgroepen. Bij Radio 538 is sinds kort ook een duidelijke stijging te zien, maar bij Skyradio is de afgelopen drie jaar een zeer duidelijke daling te zien.

Skyradio blijft maar zakken
Skyradio daalde de afgelopen drie jaar zeer sterk in de doelgroep ‘vrouwen 20-49 jaar’ van 15.3 naar 13.1 en bij en ‘vrouwen 20-34 jaar’ van 12.1 naar 9.7. In het PDF bestand is een duidelijk schema te zien van alle cijfers van de afgelopen drie jaar. [Radiowereld.NL]