Nieuwe themakanaal RTL Lounge goed bekeken

RTL Lounge, het nieuwe themakanaal van RTL Nederland, heeft in de eerste maand al direct veel kijkers bereikt. In de periode van 12 oktober tot en met 2 november bereikte RTL Lounge 943.000 unieke kijkers in 6+. In Vrouwen 13+ behaalde de zender een score van 493.000 unieke kijkers. Hiermee plaatst de zender zich in korte tijd al bij de grootste themakanalen.

De zender brengt zeven dagen per week, 24 uur per dag programma’s uit binnen- en buitenland op het gebied van drama en lifestyle en richt zich op de vrouwelijke kijker.

Sinds de start op 2 oktober maakt de zender een sterke groei door. In 6+ steeg het weekbereik van het digitale kanaal in de afgelopen maand met 20% (van 400.000 naar 480.000 unieke kijkers). In Vrouwen 13+ wist RTL Lounge het dubbele aantal unieke kijkers te boeien. Stemden begin oktober nog 190.000 vrouwen 13+ af, nu zijn dat er 285.000, een stijging van 50%.

Nicolas Eglau, manager business development, strategy & thematic channels: “De resultaten zijn een maand na de launch boven verwachting. We zien in de cijfers dat er gedurende de hele dag goed wordt gekeken. Dat is ook de kracht van het station, 24 uur per dag, 7 dagen per week.”

RTL Lounge biedt Nederlandse en internationale programma’s. De programma’s worden bij RTL Lounge niet onderbroken door commercials en starten elk heel of half uur. De zender is sinds 2 oktober te ontvangen door de abonnees van UPC met een Royaal pakket en door Ziggo-klanten met een Film & Entertainment pakket of een Digitaal Totaal pakket. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten