De kijkcijfers van de vier RTL-zenders van RTL Nederland en van de drie zenders van de SBS groep zijn bekend gemaakt. Ondanks de Olympische Winterspelen hadden beide omroepen goede kijkcijfers in februari. In de doelgroep 20 tot 49 jaar werd bij RTL een gezamenlijk zenderaandeel bereikt van 30,2 procent. De Publieke Omroepen eindigden op 33,5 procent en de SBS Groep kwam uit op 22,3 procent.
RTL 4 scoorde in februari in de eigen doelgroep, Boodschappers 20 tot 49 jaar, een zenderaandeel van 16,8 procent (februari 2009: 16,3 procent). De familiezender komt al 18 maanden op rij boven de scores van het jaar ervoor uit. In februari kwam RTL 5 in de doelgroep 20 tot 34 jaar uit op een zenderaandeel van 7,7 procent. Mannenzender RTL 7 had een zenderaandeel van 6,4 procent. De vrouwenzender RTL 8 kwam in februari uit op een zenderaandeel in de doelgroep van 3,0 procent.
De drie zenders van SBS behaalden een gezamenlijk marktaandeel van 22,5%. Familiezender SBS 6 noteerde 11,3%, NET 5 kwam tot een marktaandeel van 6.0% en Veronica sloot de maand af met 5,2%. Alle marktaandelen zijn gemeten in de doelgroep 20 tot 49 jaar en afgerond op 1 decimaal en zijn inclusief uitgesteld kijken, m.u.v. van de laatste 7 dagen van de maand. [Radiowereld.NL]