RTL4 ging afgelopen zaterdag met een nieuwe reeks van start van het tv-programma ‘Ik Hou Van Holland’. Deze eerste aflevering trok direct bijna 2 miljoen kijkers, waarmee het op het 20 uur Journaal na het best bekeken tv-programma van de zaterdagavond was. In de doelgroep van RTL 4, Boodschappers 20 tot 49 jaar, haalde de door Linda de Mol gepresenteerde show een zenderaandeel van 27,5%.
‘Wat Vindt Nederland?’, met oud radiomaker Jack Spijkerman bij RTL 4, had zaterdagavond met bijna 1,4 miljoen kijkers één van de best bekeken afleveringen van de eerste twee seizoenen en ook het RTL Nieuws stond met 1,2 miljoen kijkers in de kijkcijfer top 10.
RTL4 laat daarmee op de voor het gezin belangrijke zaterdagavond de concurrentie flink achter zich, hoewel de andere grote zenders met nieuwe programma’s de strijd aangingen.
In de voor adverteerders belangrijke doelgroep Boodschappers 20 tot 49 jaar kwam RTL 4 zaterdagavond uit op een zenderaandeel van 20,3 procent terwijl de grootste commerciele concurrent SBS6 op 13,3 procent bleef steken waar ook de eerste aflevering van ‘Move Like Michael Jackson’ te zien was die weken lang werd gepromoot door SBS. [Radiowereld.NL]