Op de televisiebeurs Mip in Cannes heeft de Tros het tv-programma ‘Het perfecte plaatje’ aangekocht. In het nieuwe tv-programma van de publieke zender, dat ergens in het najaar op de buis komt, gaat de Tros op zoek naar het ultieme geluk volgens de Nederlander. De Nederlander streeft er zijn hele leven naar, zou er voor door het vuur gaan en er zijn spaarvarken voor kapot slaan: het perfecte geluk.
Peter Kuipers, directeur Tros: “We zijn erg verheugd dat we dit nieuwe, verrassende en gezellige programma kunnen maken. Het past helemaal in ons streven om breed familieamusement uit te zenden. We hopen er een jaarlijks terugkerende uitzending van te maken.”
In ‘Het perfecte plaatje’ op Nederland 1 wordt in samenwerking met TrosKompas en de website van de Tros marktonderzoek gedaan onder Nederlanders. In dit onderzoek wordt onder meer gevraagd naar de perfecte baan, huis, auto, vakantie, huisdier en de perfecte partner. Tijdens de avondvullende uitzending wordt toegewerkt naar de climax: ‘Het perfecte plaatje’
Het nieuwe tv-programma is ontwikkeld door Teve Media Group, die het inmddels ook voor de Vlaamse commerciële zender VTM produceert. Wie het programma gaat presenteren is op dit moment nog niet bekend. [Radiowereld.NL]