National Geographic Channel heeft in de afgelopen vijf maanden een hoog groeipercentage in kijkdichtheid behaald. Ten opzichte van de eerste helft van 2009 is het totale tijdvak (24 uur) in de doelgroep 6+ met 27% gestegen, de doelgroep AB1 20 tot 49 met 30% en M 20 tot 49 met 18%. Maandelijks wordt een gemiddelde van 8,7 miljoen kijkers bereikt.
Het succes is onder meer te danken aan zowel het besluit om 24 uur per dag uit te zenden. Algemeen Directeur Raymond van der Vliet: “De strategische veranderingen in de programmering en scheduling, het aankopen en produceren van nieuwe sterke series en meer creativiteit in marketing en public relations hebben hier allemaal aan bijgedragen.
We zijn eind 2009 een nieuwe en tot dusver succesvolle weg ingeslagen en het komende jaar zullen we hard werken om meer series in Nederland te gaan produceren hetgeen de band met de Nederlandse kijkers zal gaan versterken en verder zal laten groeien.” [Radiowereld.NL]