Deze week publiceerde onderzoeksbureau Intomart GfK de resultaten van ‘De Radio Basisondervraging 2010’. Hieruit blijkt dat het erg goed gaat met de landelijke zender 100%NL. Ruim 4 miljoen luisteraars wisten in 2010 de weg naar het radiostation met ‘De Muziek van Nederland’ te vinden.
Algemeen Directeur Carlo de Boer: “We zijn erg trots op deze cijfers. Bijna alle radiostations zien het aantal luisteraars dalen, 100%NL groeit daarentegen fors. We zitten inmiddels bijna op het niveau van Radio Veronica en zijn Radio 2 al voorbij.”
‘De Radio Basisondervraging 2010’ van Intomart Gfk geeft inzicht in het luistergedrag naar de radio onder de Nederlandse bevolking van 10 jaar en ouder.
Hieruit blijkt dat in 2010 27,9% van alle Nederlanders (ruim 4 miljoen luisteraars) weleens naar 100%NL luistert. In 2009 was dit nog 25,1%. [Radiowereld.NL]