Jeroen Nieuwenhuize en War Child ambassadeur Marco Borsato hebben vrijdagavond de eindstand bekend gemaakt tijdens het ‘538 voor War Child’ eindfeest op het Schouwburgplein in Rotterdam. Door de landelijke actieweek kan War Child 54.000 oorlogskinderen extra helpen. Voor 12,00 euro is één kind geholpen.
De opbrengst van de actie gaat naar de projecten van War Child wereldwijd, voor hulpverlening aan oorlogskinderen. Jan Willem Brüggenwirth, algemeen directeur Radio 538: ‘Zoveel samenhorigheid, mooie radio en een fantastische opbrengst. Ik ben ongelofelijk trots!’
Mark Vogt, directeur War Child: ‘Wij zijn enorm blij met de opbrengst waarmee we 54.000 oorlogskinderen kunnen bereiken. Meer dan 80 bedrijven hebben dit 100% gesponsord mogelijk gemaakt. Door de belangeloze inzet van Radio 538 en heel veel mensen in het land, hebben we dit kunnen bereiken: het resultaat van onze gezamenlijke inspanning.”
Radio 538 trok van vrijdag 25 maart en tot vrijdag 1 april met twee trucks van stunt naar stunt het hele land door om zoveel mogelijk geld op te halen voor War Child. Vele bekende Nederlanders hebben zich belangeloos ingezet voor de grootse actie, maar ook inwoners en bedrijven uit de diverse gemeenten voerden stunts uit om geld in te zamelen.
De actie ‘538 voor War Child’ was onder andere ook te zien via Ziggo en UPC. [Radiowereld.NL]