TLC, de lifestyle en non-fictie entertainment tv-zender van Discovery Networks, is een maand na de lancering al de meest selectieve vrouwenzender van Nederland. De Nederlandse versie van Discovery Networks’ internationale vlaggenschip groeide tevens sterk in de commerciële doelgroep vrouwen 20 tot 49.
TLC behaalde een commercieel marktaandeel van 1,2 % in de doelgroep vrouwen tussen de 20 en 49 jaar. Dit is meer dan 140 % groter dan het marktaandeel dat Animal Planet behaalde in hetzelfde tijdvak voor de lancering van TLC. In de doelgroep vrouwen 20 tot 34, is het marktaandeel zelfs 1,8 %, dit is 218 % hoger dan Animal Planet.
Op 4 augustus, exact een maand na de lancering, behaalt TLC een nieuw hoogtepunt met een marktaandeel van 2,2 % in de doelgroep V20-49. In de doelgroep V20-34 behaalde TLC zelfs een marktaandeel van 3,9 %. Hiermee was TLC de 8e zender in deze doelgroep in het tijdvak dat de zender uitzendt.
Jochem de Jong, Algemeen Directeur Discovery Networks Benelux: “We zijn op 4 juli begonnen en zijn bijzonder trots dat we binnen een maand al de meest selectieve vrouwenzender van Nederland zijn. We hebben voortdurend de doelstelling gehad om een fris, nieuw vrouwenmerk te lanceren en we zijn overweldigd door de vele aanmeldingen in het TLC panel en de positieve reacties die uit onze eerste onderzoeken blijken.
Op onze social media-kanalen zoeken vrouwen de interactie met elkaar op en ook daaraan is de populariteit van een merk goed te meten. Wij realiseren ons het enorme groeipotentieel van TLC en werken achter de schermen hard aan onze ambitie om een voortrekkersrol op het gebied van vrouwenprogrammering, onderzoek en marketing te bewerkstelligen.”
TLC zendt alleen uit vanaf 18:00 uur op het kanaal van Animal Planet. [RadioWereld.NL]