Calvé verkozen tot meest irritante radiospotje

Het Houten Reclameblok 2011 is gewonnen door Calvé. Het spotje met het bijdehante voetballertje Jeffrey is verkozen tot meest irritante radiospotje van het afgelopen jaar door luisteraars van 3FM. De reclamereeks van Plus eindigde op de tweede plaats en ‘Piiieeeepp’ van Peugeot was goed voor nummer drie.

De pindakaasproducent kon de award niet persoonlijk in ontvangst nemen.

Calvé: “Jammer dat we deze prijs hebben gewonnen. Gouden Loeki’s zijn leuker om te winnen. Volgens ons is de actie in ieder geval een mooie actie, waarbij kinderen met hun voetbalhelden kunnen gaan voetballen. Maar we hadden liever gehad dat iedereen de reclame erg leuk had gevonden.”

Met het Houten Reclameblok willen radiovrienden Coen en Sander adverteerders letterlijk voor het blok zetten en hen aansporen de kwaliteit van radiocommercials te verbeteren. Coen: ‘Een terechte winnaar! Ik schuif graag een broodje pindakaas naar binnen, maar dit radiospotje ging er bij mij echt niet in.’

Luisteraars van De Coen en Sander Show konden dit jaar voor de vijfde keer stemmen op de meest irritante radioreclame. Dit jaar brachten 30.000 luisteraars hun stem uit. Calvé won de nek-aan-nekrace met 28% van de stemmen. De tweede plaats is voor Plus, zij miste net de boot met 26% van de stemmen.

Gerelateerde berichten