Extreme wachttijden helpdesk Canal Digitaal

Bij satelliettv-provider Canal Digitaal hebben klanten vaak te maken met een telefonische wachttijd van soms meer dan een half uur. Dat blijkt uit onderzoek dat in opdracht van de overheid is uitgevoerd en waarbij onder meer de kwaliteit van klantenservices in de telecom- en isp-sector op de proef werd genomen.

Van alle telecom- en internetproviders moet bij Vodafone het langst worden gewacht op de klantenservice. Gemiddeld staan klanten daar ruim 8 minuten in de wacht. Bij Tele2 is dat slechts 2,7 minuut; het gemiddelde is 4,3 minuut. Uit een steekproef blijkt dat consumenten bij Vodafone tussen een halve minuut en een kwartier moeten wachten voordat ze een persoon aan de lijn krijgen, waarbij het navigeren door keuzemenu’s is inbegrepen. Gemiddeld staan klanten bij Vodafone 8,2 minuten in de wacht, waarmee de telco van alle providers het slechtst presteert. Tele2 presteert het beste, met een gemiddelde wachttijd van 2,7 minuten. Het gemiddelde over alle telecomproviders ligt op 4,3 minuten.

Hoewel Vodafone gemiddeld het slechtst presteert, zijn daar geen extreem lange wachttijden. In alle gevallen ligt de wachttijd in de buurt van het gemiddelde, schrijven de onderzoekers, zo meldt Hierover Media Magazine.

CanalDigitaal laat klanten ruim 30 min wachten
Dat is niet zo bij CanalDigitaal; hoewel klanten daar gemiddeld 7,7 minuut moeten wachten, kan de wachttijd oplopen tot een dik halfuur. Bij CanalDigitaal zijn klanten gemiddeld ook het meest kwijt aan wachttijd: 1,21 euro aan telefoonkosten, tegen een gemiddelde van 0,47 euro. De overheid onderzoekt overigens of het technisch mogelijk is om wachten bij 0900-nummers gratis te maken. Lees verder bij Tweakers.net

Gerelateerde berichten