De presentatie van SBS over 2012, in de Gashouder in Amsterdam, stond deze week in het teken van de boodschap die CEO Georgette Schlick vorige week in Adformatie bracht: ‘Geef ons twee jaar de tijd.’ Zowel zij als Leo van der Goot hamerde op het feit dat een come-back van een zenderfamilie geen kortetermijnaangelegenheid is.
Toch werden er veelbelovende programma’s aangekondigd. Tv-programma’s die bewijzen dat de nieuwe aandeelhouders, Sanoma Media en Talpa, inderdaad investeren in SBS Broadcasting.
Positieve reacties van de professionals bij de mediabureaus waren bijvoorbeeld te horen op de aankondiging dat het programma Peking Express weer nieuw leven ingeblazen wordt.
Maar ook van het met veel bombarie gepresenteerde ‘De Schat van Oranje’ zijn de verwachtingen hoog. Daarin moeten bekende Nederlanders op een onbewoond eiland op zoek naar een verborgen schat uit de tijd van de VOC.
De meeste aandacht ging echter naar een nieuwe talentenjacht uit de koker van John de Mol’s Talpa: “The Winner Is…” Dat nieuwe tv-programma wordt gepresenteerd door Beau van Erven Dorens en kent elementen van het programma Deal Or no Deal. Kandidaten in zes categorieën nemen het tegen elkaar op in zangduels en kunnen kunnen kiezen voor een geldbedrag, of de strijd aangaan om door te gaan naar de volgende ronde, met het risico af te vallen en niets te verdienen. De geldbedragen worden iedere ronde hoger. Uiteindelijk valt er een miljoen te verdienen, belooft het format. De jury bestaat uit honderd (‘gewone’) mensen, aangevoerd door Jeroen van der Boom. Donderdag 26 januari wordt de eerste aflevering uitgezonden. [Adformatie/RadioWereld.NL]