SBS heeft Edwin Valent aangesteld als Creatief Directeur (Chief Creative Officer). Valent maakt voortaan deel uit van de directie en gaat invulling geven aan de full media ambities van SBS. Hij gaat zich onder meer bezig houden met all platform concept ontwikkeling, platform development (waaronder Video on Demand, online televisie en second screen)
Ook werkt hij mee aan de ontwikkeling van de zender- en programmasites van Net5, SBS 6 en Veronica. Edwin Valent, momenteel nog actief als Global Director Branded Content bij LBi, start per 1 maart in zijn nieuwe functie.
Algemeen Directeur SBS Georgette Schlick: “Ik ben erg blij dat Edwin Valent met zijn ervaring op het gebied van “all platform” concept ontwikkeling ons team komt versterken. Met de komst van Edwin kunnen we onze doelstellingen op dit gebied de komende jaren realiseren. SBS wil graag de betrokkenheid van de kijker ten aanzien van televisie formats versterken en verbreden middels diverse platforms, mediaformats en domeinen.”
Edwin Valent: “Het is een eer om met het nieuwe directieteam te gaan werken aan de toekomst van SBS. Ik ben er van overtuigd dat we met deze full media aanpak de markt gaan dicteren. En nog belangrijker: dat we het publiek op een vooruitstrevende manier aan ons gaan binden.”
Edwin Valent was voor zijn huidige functie als Global Director Branded Content bij LBi onder meer werkzaam als Hoofd Nieuwe Media bij de Vara en Manager Interactive bij Talpa. Daarnaast werkte hij bij RTL, MTV Networks en Radio 1 en 2. [RadioWereld.NL]