Gratis radioreclamezendtijd voor reclamebureaus

Omdat RAB creativiteit op de radio alle ruimte wil geven, kunnen reclamebureaus vanaf nu iedere week voor adverteerders gratis radioreclamezendtijd winnen. Maar de adverteerders van Nederland kunnen zelf niet meedoen aan deze actie. Afgelopen week was dit uitzendbureau Unique. De radiocommercial haakte in op Secretaressedag.

Criterium voor de ‘Inhaker van de Week’ is de relevantie met de actualiteit rondom een datum. De winnaar wordt op donderdagochtend rond 09.00 uur gratis uitgezonden op alle belangrijke radiostations van Nederland, met een bereik van vier miljoen luisteraars. De productie van de commercial wordt ook door RAB georganiseerd en gefinancierd.

Hoewel de actie over actualiteit gaat, hoeft men niet tot het laatste moment te wachten met inzenden. Er kan nu al ingezonden worden voor Dierendag, voor het EK of de Olympische Spelen.

Arian Buurman voorzitter van RAB. “We zetten creativiteit van radiocommercials  centraal en bieden reclamemakers een platform om hun Lamp-waardige ideeën ten gehore te brengen, gefinancierd door de radiostations. Met recht een buitenkans voor creatieven en adverteerders.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten