RTL Nieuws stelt met ingang van 15 april Joris van Lierop (38) aan als uitgever. In deze nieuwe functie wordt hij verantwoordelijk voor het uitvoeren van de commerciële strategie van RTL Nieuws, RTL Z en Editie NL. In eerste instantie ligt de focus op de digitale doorontwikkeling van deze merken.
Hoofdredacteur RTL Nieuws, Harm Taselaar over de aanstelling van Joris van Lierop: “Met Joris halen we brede commerciële ervaring op het journalistieke en digitale vlak binnen. Dat kunnen we heel goed gebruiken om onze ruime ambities verder vorm te geven. Ik ben ontzettend blij met zijn komst.”
Joris van Lierop over zijn benoeming: “We staan nog maar aan het begin om te ontdekken hoe digitale ontwikkeling en massabereik op TV elkaar kunnen versterken, zowel voor de kijker als voor de adverteerder. Een prachtige uitdaging en bijzonder om binnen een krachtige en innovatieve organisatie als RTL Nieuws daaraan mee te kunnen werken.”
Van Lierop begon zijn loopbaan als ‘business developer’ bij uitgeverij Kluwer. In februari 2007 ging hij aan de slag als uitgever ‘Nu.nl’ bij Sanoma Digital. In juli 2010 maakte hij de overstap naar de FD Mediagroep als ‘directeur digitale uitgeverij en productontwikkeling’. [RadioWereld.NL]