Discovery Networks wint twee AMMA’s

Discovery Networks, moederbedrijf van mannenzender Discovery Channel en vrouwenzender TLC, is bekroond met de beste single mediastrategie voor de Glenfiddich Challenge. Ook is Marco Gijsen, Director Brand Partnerships bij Discovery Networks, bekroond met de Carl Lipp-prijs. Hij mag zich mediavertegenwoordiger van jaar 2011 noemen.

Allard Ruyl, Commercieel Directeur Discovery Networks Benelux: “Ik zeg het niet vaak, maar 2011 was een belachelijk mooi jaar. We vulden onze sterke mannenpropositie aan met de meest selectieve vrouwenzender van Nederland: TLC.

Discovery Channel werd uitgeroepen tot het sterkste mediamerk van het jaar en de introductie van Investigation Discovery was een van de meest succesvolle digitale zenderintroducties van 2011.

Daarnaast lanceerden we Animal Planet HD en waren we de hoogst gewaardeerde tv exploitant in het kerstrapport van Adformatie. Bovendien wonnen we een AMMA (Annual Masters of Media Awards) voor mediabedrijf van het jaar.

Wij werken achter de schermen keihard en gemotiveerd om onze partners, adverteerders en kijkers het best mogelijke resultaat te bieden. Dat we nu twee AMMA’s winnen is de mooist denkbare bevestiging dat we de juiste koers varen.”

Discovery Channel meest selectieve mannenzender
Discovery Networks was met een marktaandeel van 3,5% in de doelgroep 20-49 in januari-april 2012 de 3e commerciële zendergroep van Nederland. In dezelfde periode was vlaggenschip Discovery Channel in de doelgroep Mannen 20-34 de 9e zender van Nederland met een marktaandeel van 4,0%. Discovery Channel bereikt maandelijks bijna 9 miljoen unieke kijkers en heeft de hoogste selectiviteit op mannen*. Het Discovery Channel onderzoekspanel bestaat inmiddels uit 12.000 leden.

TLC: meest selectieve vrouwenzender
Discovery Networks lanceerde op 4 juli 2011 de nieuwe vrouwenzender TLC met hoog kwalitatief entertainment en een focus op non-fictie. De zender, met volledige dekking in Nederland in het analoge en digitale basispakket, zendt uit vanaf 18:00 uur op het kanaal van Animal Planet. TLC was na één maand al de meest selectieve vrouwenzender van Nederland, en is dat ook gebleven.

Met een marktaandeel van 1,3% in de doelgroep Vrouwen 20-49 is TLC in de periode januari-april 2012 de 11e zender van Nederland (18:00-26:00 uur). Onder de jonge vrouwen (V20-34) heeft TLC een marktaandeel van 1,5% gerealiseerd (januari-april 2012). TLC bereikt maandelijks gemiddeld 5,4 miljoen unieke kijkers (6+).  Het TLC onderzoekspanel bestaat uit 6.000 leden. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten