Het commerciële regionale radiostation Wild FM Hitradio heeft in haar doelgroep 20 tot 34 jaar de koppositie nog verder verstevigd en mag zich opnieuw de grootste regionale zender noemen in Noord-Holland. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van onderzoeksbureau Intomart GfK over de meetperiode mei/juni 2012.
Wild FM Hitradio zit al drie metingen op rij in een stijgende lijn en komt in deze laatste meetperiode uit op 2.6% marktaandeel in 20 tot 34 jaar.
Daarmee is Wild FM in die doelgroep flink populairder dan bijvoorbeeld andere regionale stations in Noord-Holland zoals Radio Decibel (1.7%), Fresh FM (1.2%) en Radio Noord-Holland (0,5%).
Ook laat de hitzender ‘met 10 Hits op een rij’ inmiddels landelijke stations in 20 to 34 jaar achter zich zoals SlamFM (2.5%) welke zich ook op luisteraars in de doelgroep 20 tot 34 jarigen richt.
Programma directeur Wild FM Dave Leusink: “Nu we de regionale stations in marktaandeel op achterstand hebben gezet komt er meteen een nieuwe uitdaging: de wedstrijd aangaan met landelijke stations. We gaan die wedstrijd welliswaar niet aan met grotere budgetten dan zij maar wel met nog meer creativiteit en passie. En uit de laatste Intomart luistercijfers blijkt dat je met creativiteit en passie ook een aardig eind kan komen.” [Radiowereld.NL]