De Skyradio Group gaat per 1 februari 2013 flink herstructureren tot een organisatie waarbinnen nog meer focus ligt op de individuele merken en de doelgroepen die zij bedienen. Doel is verder te bouwen op de uitstekende resultaten van de radiostations in 2012 en Skyradio Group klaar te maken voor de volgende groeifase.
In de nieuwe bedrijfsstructuur zullen alle afzonderlijke afdelingen volgens CEO Philip Alberdingk Thijm onder één merkparaplu vallen. Hiermee speelt Skyradio Group in op het snel veranderende multimedialandschap en verwacht het meer focus te krijgen en efficiënter te kunnen werken. Om de focus per merk te optimaliseren en de groeiambities van beide merken te waarborgen zal elk radiostation apart worden geleid door een Station Director.
Nieuwe bedrijfsstructuur
Uunco Cerfontaine, programmadirecteur van Radio Veronica, wordt Station Director van Skyradio. Bij Radio Veronica wordt Niels Hoogland tot Station Director benoemd. Dennis Landman blijft Sales Director, Charley Moolhuizen wordt verantwoordelijk voor Operations. Marketing Director Bart van Hal treedt terug.
Philip Alberdingk Thijm: “Bart van Hal heeft vanuit zijn marketingexpertise de afgelopen jaren een betekenisvolle bijdrage geleverd aan de succesvolle groei van Skyradio Group en de sterke merkpositie van de radiostations. Om de performance nog verder te laten accelereren gaat het marketingteam dat hij heeft neergezet nu volledig geïntegreerd samenwerken met de programmateams.
Na een fantastisch 2012 met bijna 15% groei in een jaar tijd in de belangrijke doelgroep 20 tot 49 jaar gaan wij natuurlijk niet stilzitten en achteroverleunen. In de steeds dynamischer wordende markt is het tijd voor Skyradio Group om dichter op de markt te zitten en nog beter in te kunnen spelen op de specifieke wensen van de klant. Met deze nieuwe structuur verwachten we dat doel te bereiken.” [Radiowereld.NL]