GfK, Universal Media en Spotify hebben de resultaten van een casestudie naar de effectiviteit en efficiëntie van Spotify als advertentiemedium bekendgemaakt. Adverteren met een audiospot op Spotify in combinatie met traditionele radio-inzet verhoogt campagne-effecten.
Spotify Nederland, marktonderzoekbureau GfK en Universal Media, wilden de effecten onderzoeken van traditionele radioreclame in combinatie met audiospots op Spotify. De relevantie van het onderzoek ligt bij het feit dat Spotify een relatief nieuw kanaal is voor merken om op te adverteren en sterk in populariteit toeneemt in Nederland en daarbuiten.
Net als toen de eerste online video spots (pre-rolls) in opkomst waren, is er toenemende behoefte aan inzichten in de effectiviteit van deze kanalen. Adverteren met audiospot op Spotify in combinatie met traditionele radio-inzet verhoogt volgens het onderzoek de campagne-effecten. Dit blijkt onder meer uit een case, die in samenwerking met ABN AMRO is opgezet. Opvallend is vooral dat wanneer radio en Spotify worden ingezet het een significante toename voor het imago oplevert. Lees verder bij Adformatie. [Radiowereld.NL]