Joustra wint Radio Veronica’s Slechtste Slogan-verkiezing

De slogan ‘Een Deuk Van Heb Ik Joustra’ van het schadebedrijf Joustra Merkenherstel uit Halfweg heeft de titel Slechtste Slogan 2013 gekregen. En daar is het bedrijf zelfs blij mee, ook al is het antireclame. Dat maakte Rick van Velthuysen bekend in de ochtendshow Rick In De Morgen.

Robert Joustra werd live op de radio overvallen met de prijs. Naast een award wint Joustra Merkenherstel ook een gratis reclamecampagne op Radio Veronica. Het is nog niet duidelijk of het schadebedrijf deze reclame ook zelf gaat bedenken.

De afgelopen tien dagen ging het team van de ochtendshow Rick In De Morgen op zoek naar de Slechtste Slogan van Nederland. Luisteraars stuurden daarvoor hun favorieten naar Veronica. Afgelopen vrijdag werd de top 5 bekend gemaakt, waarna iedereen op Radioveronica.nl kon stemmen op het bedrijf met de aller slechtste slogan.

‘Een Deuk Van Heb Ik Joustra’ versloeg onder andere ‘Hé, Cake Je Naar Mijn Gebak?!’ van Bakkerij Dam uit Nieuw-Beijerland en ‘Lekt Er Wat? Bel Dan Ad!’ van het Kwintheulse Loodgietersbedrijf Ad van den Elshout.

Radio Veronica-deejay Rick van Velthuysen: “Zelf zit ik veel op de weg en je moest eens weten wat je dan elke dag aan busjes, vrachtwagens en auto’s tegenkomt van bedrijven met een opmerkelijke slogan. Soms zijn ze zo hilarisch slecht dat ik moeite moet doen om niet tegen de vangrail te sturen. Daarom besloot ik in 2012 om een jaarlijkse verkiezing van de Slechtste Slogan van Nederland in het leven te roepen. De winnaar van vorig jaar, een timmerbedrijf, heeft trouwens nog nooit zoveel publiciteit en klanten gehad als na onze verkiezing, dus ik verwacht dat er de komende jaren alleen maar meer slechte slogans bij komen.” [Radiowereld.NL]