Tentoonstelling 100 jaar BN’ers in de Reclame

De Beurs van Berlage opent op vrijdag 8 november de tentoonstelling ‘100 jaar BN’ers in de Reclame’. In de grootste reclametentoonstelling die ooit in Nederland is georganiseerd staat de bijzondere relatie tussen bekend Nederland en reclame centraal.

Meer dan 300 bekendheden, zoals bijvoorbeeld Martine Bijl, Ali B., Bram Moszkowicz, Willeke Alberti, uit heden en verleden passeren de revue. Daarmee is 100 jaar BN’ers in de Reclame de eerste tentoonstelling in de geschiedenis die over Nederlandse beroemdheden gaat.

De tentoonstelling laat zien dat de belangstelling voor bekende personen van alle tijden is. Begin 20e eeuw wordt er nog huizenhoog tegen ze opgekeken. Met de komst van de roddelpers is het publieke imago en het privéleven van de BN’er steeds meer met elkaar vervlochten geraakt.

24 uur van de Reclame
100 jaar BN’ers in de Reclame wordt het grootste evenement over reclame van Nederland. De tentoonstelling gaat open tijdens de 24 uur van de Reclame die ter gelegenheid van de tentoonstelling dit jaar in de Beurs van Berlage wordt georganiseerd.

De tentoonstelling is samengesteld door dè reclamehistoricus van Nederland, Wilbert Schreurs, bijgestaan door een team van reclamekenners en tentoonstellingsspecialisten. 100 jaar BN’ers in de Reclame is de opvolger van de tentoonstelling ReclameKlassiekers, die in 2010 / 2011 in acht weken tijd meer dan 70.000 bezoekers trok. De organisatie is in handen van Stichting Beroemd in de Reclame.

De Beurs van Berlage is te vinden aan Beursplein 1 in Amsterdam. De tentoonstelling 100 jaar BN’ers in de Reclame is te zien van 8 november tot 28 februari 2014 van 11:00 tot 18:00 uur (7 dagen per week geopend, intree 10,-). [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten