In de maand november zijn 1.449.697 TV-gerelateerde tweets verstuurd. De Champions League wedstrijd tussen Ajax en Barcelona op 26 november was in deze maand het meest getwitterde programma met 111.828 tweets. 49.542 twitteraars stuurden gemiddeld 2,26 Voetbal en Ajax gerelateerde tweets tijdens deze uitzending.
Dit blijkt uit de SPOT Social TV Ratings, een overzicht van TV programma’s die de meeste tweets realiseren. Met deze maandelijkse rapportage in samenwerking met Remotely.tv wil SPOT de wederzijds versterkende werking en relatie tussen TV en social media inzichtelijk maken.
Ajax na Beatrix en Anouk meest getwittert
De afgelopen vier maanden domineert de Champions League de Top 25 lijst, met de wedstrijd tussen Ajax en Barcelona als absoluut hoogtepunt. Deze voetbalwedstrijd heeft niet alleen op sportgebied geleidt tot een groot succes, ook het aantal TV-programma gerelateerde tweets van 111.828 is bijzonder hoog te noemen. Dit jaar spoorden uitsluitend de uitzendingen van de Troonsafstand in januari (146.942 tweets) en het Eurovisiesongfestival in mei (151.991 tweets) twitteraars aan tot hogere twitter resultaten.
Gemengd Twitter publiek Dino Show en Penoza III
De Dino Show en Penoza III, beide geprogrammeerd op zondag 24 november, motiveerden evenveel mannelijke als vrouwelijke twitteraars tot het verzenden van Twitter berichten. Over Penoza werden 1.21 tweets verstuurd, waarna De Dino Show later op de avond kijkers triggerde tot het versturen van gemiddeld 1.48 tweets. De uitzendingen van Expeditie Robinson en SynDROOM van begin november zijn door iets meer vrouwen bekeken dan mannen, toch kan ook bij deze uitzendingen gesproken worden over een gemengd Twitter publiek. [Radiowereld.NL]