2013 recordjaar voor MTV met populaire reality shows

Tot nu toe is 2013 het beste tv jaar voor MTV in Nederland. Met een breed aanbod van relevante content heeft MTV zijn positie als jeugdentertainment merk ook het afgelopen jaar weer versterkt.

Met een marktaandeel van 4,1 procent in de doelgroep 12-24 jaar heeft MTV nog nooit zo’n sterke positie gehad op de Nederlandse markt.

MTV laat al meerdere jaren op rij een duidelijke stijging zien onder de voor de tv-zender belangrijkste jongerendoelgroep. MTV scoorde het beste in de zomer van 2013. Augustus was in 2013 de best bekeken maand, gevolgd door juli. De meest populaire programma’s onder de Nederlandse jeugd zijn Catfish, Teen Cribs en Awkward.

Meest relevante tv-kanaal voor jongeren
MTV blijft de jongeren bereiken met een continu aanbod van relevante content, specifiek ontwikkeld voor deze doelgroep. De helft van de MTV-kijkers zit in de doelgroep 12-24 jaar. RTL 5, RTL 4, Net 5, SBS 6 en NL 3 scoren geen van allen zo hoog in deze doelgroep. Met een marktaandeel van 10,3 procent is MTV ook marktleider onder jonge meiden (12-24 jaar) in de dagprogrammering (10:00 – 19:00 uur).

Top MTV-programma’s
De MTV EMA vanuit de Amsterdamse Ziggo Dome brak in november alle eerdere cijfers. 961.000 kijkers schakelden volgens MTV in voor de awardshow en MTV zag het aantal kijkers in de leeftijd van 12-24 jaar met 116 procent stijgen.

MTV Nederland is de Nederlandse versie van zender MTV en onderdeel van Viacom International Media Networks. MTV bereikt wereldwijd meer dan een half miljard huishoudens. Buiten de Verenigde Staten maakt MTV deel uit van Viacom International Media Networks, een divisie van Viacom Inc. (NASDAQ: VIA, VIAB). Viacom biedt in Noord Europa 37 TV kanalen en meer dan 40 websites en heeft een totaalbereik van 62 miljoen huishoudens. Populaire zenders zijn o.a. MTV, Comedy Central, VIVA en Nickelodeon. Viacom merken worden wereldwijd in 34 talen bekeken door meer dan 600 miljoen huishoudens. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten