Over de periode december 2013 – januari 2014 is het gezamelijk marktaandeel van alle 13 regionale publieke omroepen samen 10,2%. Ten opzichte van de vorige periode is het marktaandeel met 0,6% gedaald.
Net als in de vorige periode laten de regionale publieke omroep ook in deze periode een daling zien. Oorzaak is de decemberprogrammering van met name 3FM, Radio2 en Sky Radio. De Top 2000 zorgde ervoor dat het aandeel van Radio 2 steeg van 11,5% naar 12,2%.
Door Serious Request steeg het aandeel van 3FM van 11,7% naar 11,9% en Christmas-station Sky Radio steeg van 10,6% naar 11,3%. In 2012 daalde het marktaandeel van regionale radio in dezelfde periode naar 10,6%.
Het gemiddelde dagbereik en de luisterdichtheid daalden in deze periode naar respectievelijk 9,2% (-0,7%) en 2,3% (-0,2%) volgens de luistercijfers van Intomart GfK-Nationaal. [Radiowereld.NL]