Uit het onderzoeken van Nationaal Luister Onderzoek / GfK blijkt dat Radio 8FM, Classics & Hits, al voor de derde keer op een rij het grootste marktaandeel heeft in de beslissende doelgroep 20-49 van alle niet-landelijke omroepen (commercieel en publiek) in Nederland.
Nummer 1 in 20-49
Al voor de derde opeenvolgende meting is Radio 8FM de grootste niet-landelijke omroep van Nederland in de beslissende doelgroep 20-49.
Uit de meting feb-mrt 2014 blijkt dat Radio 8FM in Noord-Brabant tussen 07.00 en 24.00 uur een marktaandeel behaalt in deze groep van 5,8% en landelijk bezien is dit 1,0%.
Verkoop regionale reclame groeit
Radio 8FM heeft over de eerste 4 maanden van dit jaar 17% meer regionale reclamezendtijd verkocht in vergelijk met vorig jaar. Hiermee lijkt de regionale advertentiemarkt voor radio omroepen weer te gaan toenemen.
E Power verkoopt voor Radio 8FM de reclamezendtijd aan landelijke adverteerders. Ook de omzet van landelijke adverteerders bij niet-landelijke commerciële omroep neemt toe. Dit komt mede doordat E Power het landelijk steeds beter gaat doen in belangrijke doelgroepen.
Uitbreidingen
De komende tijd wordt het etherbereik verbeterd en daar waar mogelijk uitgebreid. Maar niet alleen de etherdekking van Radio 8FM wordt versterkt, ook bij andere distributiekanalen timmert Radio 8FM aan de weg.
Zo werd onlangs een nieuwe mobiele app (voor iOS en Android) gereleased en komt Radio 8FM binnenkort ook in het digitale zenderpakket van kabelexploitant Ziggo. Verder zijn de voorbereidingen ingezet voor uitzendingen op DAB+ netwerk voor digitale radio. [Radiowereld.NL]